Pomiary na hamowni Ducati Monster 1000 Dark
Tym razem na naszej hamowni testowaliśmy Ducati Monster 1000 Dark w roku 2003. Motocykl do testów dostarczył jedyny 100% serwis Ducati w Warszawie czyli zespół Motomaniax.pl z Pruszkowa.
Fabryczne parametry silnika to:
– moc 84 KM
– moment obrotowy 84 Nm
Motocykl posiadał jedną modyfikację – układ wydechowy Leo Vince. Pomiary rozpoczęliśmy od sprawdzenia parametrów motocykla w tej właśnie konfiguracji.
Ku pewnemu zaskoczeniu ale też ogólnej radości okazało się, że moc zmierzona na kole to “tłuste” 87,55KM. Moment obrotowy przekroczył zaś 103Nm.
Następnie w motocyklu wymieniono filtr powietrza ze standardowego na przelotowy BMC oraz zamontowano otwarta pokrywę airbox’u. Nie spodziewaliśmy się dużej różnicy w pomiarach gdyż ani konstrukcja motocykla ani statyczny pomiar na hamowni nie sprzyjają wykorzystaniu większej ilości powietrza dostającej się do cylindrów. Jednak pomiar wykazał ponad 2KM i ponad 4Nm więcej.
Na deser zostawiliśmy sobie reflash sterownika, w który wgrana została mapa Ducati Performance. Tu spotkał nas wielki zawód. Mapa DP nie tyle nie wniosła nic dobrego do osiągów motocykla lecz wręcz można powiedzieć że je pogorszyła.
Finalnie do sterownika motocykla wgrana została poprzednia mapa, która najlepiej sprawdziła się najlepiej w konfiguracji wydech LeoVince i filtr BMC z otwartym airboxem.
Poniżej znajdują się omawiane powyżej wykresy.