Dwa Ducati 1199 Panigale na naszej hamowni – czy tuning się opłacił?

Dwa Ducati 1199 Panigale na naszej hamowni – czy tuning się opłacił?


W ostatnich dniach mieliśmy okazję testować na naszej hamowni dwa motocykle Ducati 1199 Panigale z rocznika 2013.

Pierwszy motocykl jest zupełnie seryjny – bez przeróbek i modyfikacji. Taki, jaki wyjechał z fabryki. Na hamowni wylegitymował się słuszną mocą 190 KM na sprzęgle. Poniżej prezentujemy wykres mocy i momentu obrotowego.

[ngg_images gallery_ids=”2″ image_ids=”3″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_singlepic”]

W drugiej kolejności na hamowni stanął motocykl z modyfikacjami w postaci: pełny układ wydechowy Termignoni oraz moduł tuningowy Rapid Bike Racing. RapidBike RacingW tej konfiguracji zmierzyliśmy ponad 201 KM! Poniżej prezentujemy przebiegi krzywych momentu obrotowego i mocy.

[ngg_images gallery_ids=”2″ image_ids=”4″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_singlepic”]
Ostatni wykres, który chcemy pokazać to porównanie obu motocykli. Widać zupełnie inną charakterystykę mocy w motocyklu zmodyfikowanym. Ten fakt nie dziwi, gdyż na torze używany jest zazwyczaj górny zakres obrotów. Zdecydowanie mocniejsza góra z pewnością poprawi wyjścia z zakrętów oraz prędkość maksymalną.

Odpowiedź na tytułowe pytanie „Czy tuning się opłacił?” jest tylko jedna: TAK!

[ngg_images gallery_ids=”2″ image_ids=”2″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_singlepic”]

Motocykle do testów dostarczyła firma

ducati-torun-logo