Quickshifter w dźwigni
Firma Cordona wprowadziła niedawno do oferty nowy rodzaj czujnika quickshiftera – peg sensor. Jest to czujnik mocowany bezpośrednio do dźwigni zmiany biegów.
Wielką zaletą rozwiązania typu quickshifter w dźwigni jest to, że można je jest zastosować w motocyklach, w których dźwignia zmiany biegów zamocowana bez bezpośrednio na wałku skrzyni biegów. Wiele motocykli (enduro, cross, supermoto czy np. Kawasaki ZZR1400) mają w taki właśnie sposób rozwiązane sterowanie skrzynią biegów. Jest też grupa motocykli, w których sterowanie realizowane jest z pośrednictwem drążka jednak jest on na tyle krótki, że brakuje miejsca na klasyczny czujnik quickshiftera.
Quickshifter w dźwigni Cordona (peg sensor) jest nieco droższy niż klasyczny czujnik tej firmy jednak nie da się przecenić jego zalet. Mimo przeznaczenia do motocykli z drążkiem w układzie zmiany biegów peg sensor może być z powodzeniem stosowany także w innych motocyklach – mocuje się go do dźwigni zmiany biegów za pomocą śruby M6. W wielu przypadkach będzie zatem pasował do wyścigowych setów. Bez znaczenia jest tu kierunek zmiany biegów gdyż kierunek działania czujnika zmienia się poprzez jego obrócenie.
Przykładowe instalacje prezentujemy na zdjęciach.
Tak jak inne tensometryczne czujniki quickshiftera Cordona tak i peg sensor posiada możliwość regulacji czułości dzięki czemu można go idealnie dostosować do preferencji i pozycji kierowcy.