Tuning Kawasaki ZX10R
Tym razem na naszą hamownię trafiło lekko zmodyfikowane Kawasaki ZX10R, rocznik 2004. Modyfikacje dotyczyły filtra powietrza oraz końcówki układu wydechowego – zainstalowany jest bnieco głośniejszy tłumik akcesoryjny. W układzie pozostał zawór EXUP.
W module Power Commander III zainstalowanym w motocyklu znajdowała się zdecydowanie zbyt bogato ustawiona mapa paliwa. W związku z tym prace rozpoczęły się od “zera” tj. od mapy zerowej. Szybko okazało się, że silnio jest w bardzo dobrym stanie, pracuje nienagannie w całym zakresie obrotów niezależnie od zakresu otwarcia przepustnicy.
Pomiary AFR wykazały, że konieczne jest uzupełnienie dawki paliwa w większości obszarów mapy. Po serii korekt i pomiarów uzyskaliśmy zadowalające efekty podnoszące i wyrównujące nieco krzywe momentu obrotowego i mocy.
Efekty prac widoczne są poniżej.